Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

| 22 listopada 2024

Scroll to top

Top

Marketing Internetowy – przyszłość reklamy

pozycjonowanie stron

Marketing to szeroko pojęty termin związany z handlem aktywnym. Jest to proces który odwołuje się przede wszystkim do potrzeb klienta, jako najważniejszego elementu w biznesie. Jego celem jest zaspokojenie potrzeb klienta oraz zapewnienie zysku przedsiębiorstwa, firmy i ciągłości jej funkcjonowania. W ciągłym rozwoju techniki, powstało wiele odłamów marketingu. Jednym z nich jest marketing internetowy.
Marketing internetowy jako forma marketingu w ogóle, upowszechniła się na bazie rozwoju Internetu. W czasach kiedy dostęp do Internetu jest tak łatwy, a korzystanie z jego dóbr jest tak częste, wykorzystanie tego środka przekazu jako środka do marketingu, było tylko kwestią czasu.
Marketing internetowy, podobnie jak każdy inny rodzaj marketingu, nastawiony jest głównie na klienta i jego oczekiwania. Jest to forma promocji towaru czy też usług, prowadzona online za pomocą narzędzi marketingowych do których zaliczyć można między innymi pocztę elektroniczną, reklamę online, biuletyn elektroniczny, serwis internetowy. Marketing internetowy może obejmować reklamę, sprzedaż, budowanie wizerunku danej marki, badania marketingowe czy po prostu obsługę klienta.
Jako przykład marketingu internetowego można wymienić przede wszystkim reklamę, która poprzez Internet zajmuje szczególne miejsce w marketingu. Takimi formami reklamy są banery, strony rezultatów wyszukiwarki, ogłoszenia reklamowe prowadzone w Internecie, reklamy multimedialne, sieci reklamowe a także reklamy serwisów społecznościowych. Te ostatnie nabrały szczególnego znaczenia w czasach rozwoju portali społecznościowych, głównie Facebooka.
Baner stanowi najstarszą, a jednocześnie nadal aktualną formę reklamy internetowej. Ma formę długiego prostokąta, umieszczanego w górnej części serwisu internetowego. Po kliknięciu na dany baner, automatycznie przechodzimy do reklamowanej strony lub serwisu. Innym równie znanym sposobem na reklamę w Internecie jest reklama przesyłana pocztą elektroniczną. Tę reklamę możemy podzielić na e-mail marketing, czyli reklamę wysyłaną wprost na bezpłatne skrzynki pocztowe, oraz na reklamę w elektronicznych biuletynach. Ta ostatnia wiąże się z tym, że aby otrzymywać daną reklamę należy dokonać subskrypcji newsletterów zawierających interesujące nas informacje. Czyli to my musimy wyrazić zgodę na otrzymywanie takich wiadomości w swojej skrzynce pocztowej.
Ogromna zaletą reklamy internetowej jest możliwość ukazywania jej właściwie natychmiast. Jednocześnie grupa potencjalnych odbiorców jest o wiele większa niż w przypadku standardowej reklamy np. Osiągalne jest to głównie dzięki zasięgowi jaki posiada Internet, czyli na cały świat. I niezależnie w jakim miejscu znajdowalibyśmy się na Ziemi, wszędzie moglibyśmy daną reklamę zobaczyć, dotrzeć do niej.

Więcej na: pozycjonowanie kraków

Previous Story

There are no older stories.