Prasa = marketing prowy, standardowa reklama w gazecie
Prasa jest jednym z najpopularniejszych, a zarazem jednym z najstarszych środków masowego przekazu. W czasach kiedy nie było radia, telewizji, Internetu, to właśnie dzięki prasie ludzie dowiadywali się ciekawych, ważnych dla nich informacji. Jednak obecnie prasa odgrywa zupełnie inne znaczenie, niż miało to miejsce w czasach jej początków.
Wynalezienie prasy stało się przełomowym krokiem w możliwości kontaktowania się ze społeczeństwem. Ludzie przywiązywali ogromną uwagę do wydawanych gazet, czasopism, ponieważ był to wówczas jedyny środek masowego przekazu, dlatego tak ważny dla społeczeństwa. Dzięki wydawanym gazetom ludzie, często z opóźnieniem, ale jednak, mogli dowiedzieć się co dzieje się w ich kraju, jak również poza jego granicami. Prasa stanowiła wówczas również pewnego rodzaju wydawnictwo dla wielu pisarzy, którzy właśnie na łamach gazet publikowali fragmenty swojej prozy czy tez poezje. Dzięki temu ich twórczość trafiała do szerszego grona odbiorców, niejednokrotnie podnosiła ludzi na duchu oraz stanowiła dla nich odbicie się od świata rzeczywistego.
Współcześnie odnotowujemy ogromny postęp i rozwój prasy. Pojawiają się coraz to nowsze gazety, czasopisma dotyczące praktycznie każdej sfery życia ludzkiego. Zatem każdy może znaleźć coś dla siebie. Ze względu na odbiorców do których trafia dana gazeta, czasopismo, możemy podzielić prasę na tą skierowaną do kobiet, mężczyzn, dzieci, młodzieży czy różnych grup społecznych. Tak naprawdę podziałów prasy jest bardzo wiele. Zalicza się do tego również częstotliwość ukazywania się danego periodyku. Mogą to być dzienniki, tygodniki, dwutygodniki, miesięczniki, dwumiesięczniki, kwartalniki oraz roczniki. Dzielimy prasę również ze względu na tematykę, na jej zasięg, ze względu na wydawcę – dysponenta, ze względu na ideologię, na jej poziom oraz ze względu na jej funkcje społeczną. Jak widzimy rozwój prasy jest ogromny, jednak czy wystarczający aby przebić się wśród innych środków masowego przekazu?
Aktualnie najbardziej rozpowszechnionym, a zarazem najbardziej dostępnym środkiem przekazu jest oczywiście Internet. Możemy z niego korzystać właściwie w każdym miejscu na Ziemi oraz o każdej porze dnia i nocy. Jak to się ma do prasy? Otóż wiele gazet, czasopism publikuje swoje wydania w części lub w całości właśnie w Internecie. Dzięki temu możemy zrobić tzw. „poranną prasówkę” bez wychodzenia z domu. Jest to ogromny plus w dobie współczesnego pędu życia, gdzie ludzie nie mają czasu na nic, a co dopiero na wyjście po gazetę. Zastanawiające jest jednak to w jaki sposób wpłynie to na dalsze losy prasy, tej namacalnej, którą aby móc przejrzeć, należy wyjść z domu do pobliskiego kiosku.
Miejmy nadzieję, że sympatyków pisanych informacji nie zabraknie w dobie rozwoju Internetu, a widok ludzi czytających gazety nie zniknie z widoku w dowolnym zakątku Ziemi.